אחד הדברים שמעסיקים אותנו כמנהלים זה איך להמנע ממשבר,
אבל לפעמים אנחנו נכנסים לתפקיד חדש, הישר לתוך משבר שעשוי למוטט את החברה.
לפני שאנחנו רצים להתמודד עם המשבר רצוי שנבין קודם כל את המצב, את החומרה ובמה נכון לטפל ראשון ובמה אחרון (ולפעמים לאן לא להכנס).
אז איפה אנחנו נמצאים ומה אפשר לעשות?
מתברר שלא חייבים להמציא את הגלגל, ובתחום הניהול נעשה מחקר רב על מקורם של משברים ואופן הניהול הנכון שלהם. לפי פרופ' אברהם כרמלי, תהליך משברי כולל חמישה שלבים, שע"י ניהול נכון אפשר לסיים את המשבר בכל אחד מהם. ניהול כושל והגעה לשלב החמישי יובילו לסוף חייה של החברה.
עיוורון ארגוני: השלב הראשון - משהו קורה, אבל אנחנו מתעלמים ממנו
הסממנים הם בד"כ סממנים איכותיים ולא כאלו שניתן לראות אותם בדוחות הכספיים. לכן לא תבחינו עדיין בנטישת לקוחות ו/או בבעיות מכירה עקב איכות מוצר נמוכה. זאת מכיוון שהחברה חיה על תהילת העבר והלקוחות עדיין מוכנים לספוג תקלות, שירות קלוקל ומוצר מיושן. כמנהלים חדשים או ותיקים תוכלו לזהות שאתם בשלב הזה על בסיס הסימנים הבאים:
אבל לפעמים אנחנו נכנסים לתפקיד חדש, הישר לתוך משבר שעשוי למוטט את החברה.
לפני שאנחנו רצים להתמודד עם המשבר רצוי שנבין קודם כל את המצב, את החומרה ובמה נכון לטפל ראשון ובמה אחרון (ולפעמים לאן לא להכנס).
אז איפה אנחנו נמצאים ומה אפשר לעשות?
מתברר שלא חייבים להמציא את הגלגל, ובתחום הניהול נעשה מחקר רב על מקורם של משברים ואופן הניהול הנכון שלהם. לפי פרופ' אברהם כרמלי, תהליך משברי כולל חמישה שלבים, שע"י ניהול נכון אפשר לסיים את המשבר בכל אחד מהם. ניהול כושל והגעה לשלב החמישי יובילו לסוף חייה של החברה.
עיוורון ארגוני: השלב הראשון - משהו קורה, אבל אנחנו מתעלמים ממנו
הסממנים הם בד"כ סממנים איכותיים ולא כאלו שניתן לראות אותם בדוחות הכספיים. לכן לא תבחינו עדיין בנטישת לקוחות ו/או בבעיות מכירה עקב איכות מוצר נמוכה. זאת מכיוון שהחברה חיה על תהילת העבר והלקוחות עדיין מוכנים לספוג תקלות, שירות קלוקל ומוצר מיושן. כמנהלים חדשים או ותיקים תוכלו לזהות שאתם בשלב הזה על בסיס הסימנים הבאים:
- סובלנות בחברה לחוסר ביצוע.
- עודף כ"א/אבטלה סמויה, מבנה ארגוני לא מעודכן ו/או ריכוז סמכויות במטה.
- פרוצדורות מגושמות שאין מאחוריהן תוכן.
- חוסר במטרות ברורות.
- בעיות תקשורת קשות בין גופים שונים כדוגמת מכירות, שיווק ופיתוח (רוצים לדעת יותר? קראו את הפוסט דע את האוייב).
0 comments:
Post a Comment