This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

חדש בפייסבוק: מדריך לעסקים במדיה החברתית

| Thursday, July 28, 2011
facebook-chzbx.png

השבוע (ג') השיקה פייסבוק מדריך מפורט המסביר צעד אחר צעד כיצד לעזור לבתי עסק להכנס אל עולם המדיה החברתית, תחת השם Facebook For Business. מטרתה של היוזמה החדשה לעזור לחברות קטנות ובינוניות למצות את היכולות שהרשת החברתית מציעה להן.
מרכז למידה

פייסבוק לעסקים מזכיר במעט את פייסבוק לעיתונאים. מדובר במרכז למידה מקוון שמטרתו לתת הדרכה למגוון הכלים שיכולים לעזור לעסק למנף את עצמו. המרכז מציג את כל האינפורמציה שיכולה להיות שימושית לאותם עסקים, במקום אחד ומרוכז. בין הנושאים ניתן למצוא הסבר לכיצד לבנות עמוד פרופיל, כיצד לייעד מודעות לקהל המתאים וכמובן כיצד ליצור קשר עם הלקוחות.

המדריך מציג הדרכה מפורטת, פשוטה ונוחה לקריאה, המלווה בצילומי מסך שיכולים לעזור גם למבולבלים להבין בדיוק מה עליהם לעשות על מנת להצליח. בנוסף ישנם מגוון עצות וטיפים מפייסבוק עצמה, האמורים לעזור לבעל העסק לגדול ולהגדיל את קהל הלקוחות שלו. בין הנושאים השונים ניתן למצוא הדרכות כיצד ליצור דף, לערב את הקהילה במוצר, להפיץ את העסק, לבנות אסטרטגיה עסקית, ליצור סיפור ועניין סביב המוצר ועוד רבים אחרים. בנוסף לטיפים הבסיסיים ישנם מגוון מדריכי PDF מלאים ומפורטים ונדמה כי המטרה העיקרית של פייסבוק היא באמת לעזור לבית העסק לצמוח.

ייתכן כי היתרון הגדול ביותר בהשקת השירות החדש, הוא בכך שהוא מזכיר לאותם עסקים כי פייסבוק מעודדת אותם להשתמש ברשת שלה על מנת להפיץ את עצמם ולבנות מותג. הרשת החברתית מאפשרת לאותם עסקים ליצור חוויה חברתית ללקוחותיה, לבנות מערכות יחסים עמם ולבסס את כלי הפרסום הטוב ביותר – העברת מידע מפה לאוזן.

כל מי שמבלה את מרבית זמנו בפייסבוק יודע כי לא מדובר בפעולות קשות או מסובכות במיוחד, אך השקת פייסבוק לעסקים יוצרת הרבה עניין ורעש בעיקר בגלל מתחרתה גוגל, שהחלה השבוע למחוק דפי מותג מעל דפי גוגל+.
פייסבוק vs גוגל

בשלב זה גוגל איננה מאפשרת לעסקים להקים דפי מותג כפי שניתן בפייסבוק. דבר זה גרם למרבית בתי העסק לפתוח דף פרופיל יעודי על שם אחד מעובדי החברה, דרכו יוכלו להפיץ את עצמם. גוגל, שלא קיבלה מהלך זה בעין יפה החלה להסיר גם את דפים אלה, גם אם רשומים תחת שם פרטי. כריסטיאן אוסטילן (Christian Oestlien) האחראי על מודעות בגוגל+ כתב סטטוס בו הוא טוען כי הפלטפורמה שלהם עדיין אינה מוכנה עבור מיתוג עסקי. הוא הוסיף וטען גוגל רוצה לעזור לחברות לבנות יחסים ארוכי טווח עם לקוחותיה והיא רוצה לעשות זאת בצורה הנכונה – כך ששווה לחכות.


Read more: newsGeek
QR: https://chart.googleapis.com/chart?chs=80x80&cht=qr&choe=UTF-8&chl=http://www.newsgeek.co.il/facebook-for-business/

Posted via email from Jasper-net

0 comments: