This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

עבודה עם קבצי Wim חלק א

| Tuesday, March 2, 2010
כפי שכבר הזכרתי בבלוג שלי כאן Wim היא הטכנולוגיה של מיקרוסופט ליצירת קבצי image כאשר הראיון המרכזי הוא שניתן לבצע את יצירת האימ'ג בתהליך לכידה באמצעות כלים כגון : imagex ו dism .

בחלק זה אתייחס ל לעבודה עם Wim באמצעות הכלי של imagex

WIm – מה זה ? נתחיל מהראשי תיבות Windows Imaging Format(WIm) .

החל מגרסת מערכת הפעלה ויסטה שיטת ההפצה השתנתה למבנה של Images וגם סיפקה כלי נחמד שנקרא ImageX .

בואו נפרט מה מכיל ה image או למעשה ה WIM :

אז למעשה מדובר ב image שמבוסס על file based (קבצים ) להבדיל מ images הקודמים שהתבססו על sector based , כמובן ששימוש ב Image מבוסס file מאפשר לנו מספר יתרונות על שאר images :

1. Wim לא תלותי בחומרה – כלומר ניתן לייצר קובץ אחד שיתאים למספר מחשבים .

2. קובץ wim אחד יכול להכיל מספר images בתוכו , ניתן לאחסן Images עם או בלי תוכנות בתוך wim אחד ,במקביל ניתן לסמן image כ bootable מה שאומר שניתן לאתחל את המחשב מקובץ WIM .

3. מאפשר דחיסה ברמת הקובץ .

4. מאפשר עבודה על קובץ במצב offline ניתן למחוק מהimage דרייברים או תוכנות בלי ליצור Image חדש. במקום לבזבז שעות על יצירת image ועדכון שלו מה שהיה מקובל ב XP רק נזכיר למי ששכח ב XP אם רצית להוסיף עדכון ל image שהכנת היית חייב לאתחל את המחשב עם המאסטר image להוסיף את ה עדכון ואז להכין את ה Image מחדש , החל מויסטה ניתן להוסיף את העדכון ב offline .

5. ה wim מאפשר לך להתקין את ה image על מחיצות ללא תלות בגודל המחיצה ,שלא כמו ב image מבוססי sector היית צריך להפיץ את ה image למחיצה באותו גודל או גדולה יותר מהמקור .

אלו למעשה עיקר היתרונת של פורמט wim זכרו file based image לעומת sector-based-image .

Read more: shayamar

Posted via email from jasper22's posterous

0 comments: