This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

C++ 11: מאושר

| Monday, August 15, 2011
במסגרת הצבעה שנערכה בשבוע שעבר (ד') על ידי ארגון האינטרנט לתקנים, הוחלט כי הגרסה הבאה של שפת התכנות ++C הנקראת C++ 0x תהיה סטנדרט בינלאומי. בעוד שיקחו מספר חודשים לפרסם אותה, יש לצפות שתהיה זמינה במהלך השנה הקרובה ותופץ תחת השם C++ 11.
שפה חדשה?

הסטנדרט הבינלאומי: C++ 0x אושר פה אחד. הוא אושר על ידי ועדת ++C, שהיא חלק מארגון האינטרנט לתקנים. המספר 11 בשם המלא של השפה מתייחס לשנה בה אושרה – 2011. הסטנדרט הנוכחי הוא C++ 98 שנקרא גם C++ 03, כך שלקח בין 8 ל-13 שנים לעדכן את הסטנדרט, בהתאם למספר שבחרתם לספור ממנו.

הכוונה בסטנדרט היא שהקומפיילרים יכולים להמשיך במימוש התקן המלא גם של C++ 11. רוב הקומפיילרים הקיימים כבר מממשים חלק מהתכונות בתקן, שכן השפה מסתמכת על השפות הקודמות לה. ניתן לראות בויקי של Apache את הסטטוס הנוכחי: GCC נמצא במצב הכי מתקדם, אחריו קומפלייר ה- ++C של אינטל ולבסוף כנראה Microsoft Visual C.

הסטנדרט החדש C++11 פחות או יותר תואם את הקוד ב- C++ 03, כך שקוד קיים כיום אמור לעבוד גם עם הגרסה החדשה. עם זאת, ישנן תכונות חדשות עליהן מדבר יאן סטרוסטופ (Bjarne Stroustrup), מעצב ומטמיע שפת ++C המקורית, בהודעה ששחרר אודות הגרסה החדשה. לטענתו, C++ 0x מרגישה כשפה חדשה לחלוטין, החלקים מתאימים אחד לשני בצורה יותר טובה מבעבר והוא רואה סגנון תכנות טבעי ברמה גבוהה יותר ויעילה יותר מאי פעם.

עוד מוסיף סטרוסטופ כי הפשטות בשפה הופכת אותה לגמישה וזולה יותר. הוא ממליץ למשתמשים להסתמך על המנטרה הישנה: אם הם חושבים על השפה כרעיון או אובייקט נפרד, יש להטמיע זאת ישירות בתכנית. אין לחשוב על השפה כשפת C טובה יותר או כשפה מבוססת אובייקטים, אם יעשו כך – יפספסו את הנקודה. בנוסף, לתכנות מקבילי יש תמיכה יותר טובה ב-C++ 11, תכונה חשובה במידה והמתכנת מעוניין לקבל את הביצועים הטובים ביותר מחומרה מודרנית.
טבעי מול מלאכותי

זה מסקרן כיצד תכנות השתנה במהלך התקופה האחרונה. לפני מספר שנים היה ניתן לחשוב שיום אחר רוב שפות התכנות יהיו Java, JavaScript או NET. – שפות של קוד מנוהל. אמנם השפות הללו עדיין מהוות רוב, אך קוד "מקור" (Native Code) החל לבוא יותר לידי ביטוי הודות לסיבות שונות כגון ההתמקדות של אפל ב-Objective C וסימנים לקונפליקט פנימי בתוך מיקרוסופט הנוגעים לאיזה שפה טובה ביותר לקידוד אפליקציות עבור Windows.

Read more: newsGeek
QR: https://chart.googleapis.com/chart?chs=80x80&cht=qr&choe=UTF-8&chl=http://www.newsgeek.co.il/c-plus-plus-11-approved/

Posted via email from Jasper-net

0 comments: