This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

גוגל מגייסת מפתחי אפליקציות לאנדרואיד

| Thursday, February 3, 2011
גוגל רצינית לגבי צמצום פער האפליקציות מול אפל. היא כל כך רצינית, שהיא החליטה לגייס מפתחי אפליקציות לאנדרואיד. גיוס האנשים הנוספים מתבצע במקביל להסבה של חלק מאנשי גוגל לעבוד על פרויקט האפליקציות הגדול של גוגל.

התחרות בין גוגל לאפל
התחרות הניטשת בימים אלה בין גוגל לאפל נסובה סביב התחרות על השוק הסלולרי. אפל, מפתחת האייפון, אחראית לחומרה ולמערכת ההפעלה של האייפון. במקביל, כדי לוודא שיש לה שליטה רמה על כל הנעשה בעולם האייפונים, היא שולטת בצורה דראקונית על כל האפליקציות אשר ניתנות להורדה דרך חנות האפליקציות שלה.

כל אפליקציה שמגישים לאפל לצורך הוספתה לאפסטור, צריכה לעבור מסכת אישורים. אם היא לא עוברת אותם, היא לא תיכנס לחנות, אפילו אם המתכנתים רוצים לספק אותה בחינם לכל דורש. אבל זה לא מסתיים ברגע שהתקבלתם. אפליקציה שכבר קיבלה אישור, עדיין יכולה למצוא את עצמה בעתיד במצב בו נשלל ממנה הרישיון של אפל, והיא מורדת מהחנות הוירטואלית.

אפל גם סוגרת על המפתחים מהצד השני, מצד הפיתוח. כדי לפתח אפליקציות ל-iOS צריך מחשב אפל (או למען הדיוק macOS), רישיון מפתח, ואת תוכנת הפיתוח הייעודית של אפל ליישומי אייפון (ישנם אפשרויות אחרות לפתח יישומי Web למכשירים של אפל, אך אנו מתייחסים לאפליקציות רגילות). את כל אלה, למעט הראשון, ניתן לרכוש בלעדית מאפל. לגבי המחשב, ניתן לבנות Hackintosh המריץ מערכת הפעלה חוקית שנרכשה מאפל, וכך אפשר להתגבר על הצורך ברכישת מקבוק או מחשב תפוחי אחר.

אפליקציות מתחרות
לאפל יש היסטוריה של הסרת אפליקציות של גוגל, או אי אישורן מלכתחילה. החברה ספגה ביקורת על כך, ובסופו של דבר, החזירה אותן. ע"ע אפליקצית ה-Google Voice של גוגל, שחזרה לאחרונה לחנות לאחר הורדה מתוקשרת.

חנות האפליקציות של אפל מובילה כיום על פני חנות האפליקציות של מכשירי האנדרואיד, על אף העובדה שחנות האפליקציות של גוגל מצמצמת את הפער בצעדי ענק ולאחרונה החלו להופיע סימנים המעידים על מהפכה קרובה בתחום. היות וכבר בסוף 2010 נמכרו יותר מכשירים המריצים אנדרואיד מאשר מכשירי אייפון, תפוצת מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל הופכת את פיתוח האפליקציות עבורה לכדאית הרבה יותר מבעבר.

Read more: NeewsGeek

Posted via email from Jasper-net

0 comments: