This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

שבע סיבות לעזוב הכל ולהקים סטארטאפ בהודו

| Tuesday, January 31, 2012
במהלך השנים נפגשתי עם הרבה יזמים וכאלו שרוצים להיות יזמים. בשלב הראשוני, מדובר לרוב בצוות של שניים עד חמישה אנשים מוכשרים, או מוכשרים לכאורה, עם רעיון ומוכנות להקדיש לו זמן. אך זמן צריך יותר ממה שנדמה בתחילה וזמן אינו השיקול היחידי. אני מדבר בעיקר על המרתון הראשוני של פיתוח אב הטיפוס. הוכחת היתכנות. מרתון קשה שהרבה לא מגיעים לסופו. למען כמה חודשים של צירי לידה למיזם, יש לי הצעה אחרת בשבילכם. טוסו להודו מחר ותתחילו את הסטארטאפ שלכם. לא, לא לסיליקון וואלי. כן, דווקא להודו.

"למה” אתם שואלים? כי זו הודו.


סיבה 1: זול לחיות ולהנות בהודו

נדמה כי רבים מהיזמים בישראל נמצאים במעמד כלכלי בינוני כזה או אחר. לפחות אלו שלא עשו אקזיט עדיין. שיקולי עלות המחייה, על אף חשיבותם, תופסים מקום גדול מידי בהחלטה על פתיחת הסטארטאפ וכן על החלטות הרות גורל להמשכו.

אני כרגע כותב אליכם מחדר נוח במיוחד בגואה, הכולל מרפסת וגינה במרחק של ארבע דקות הליכה מחוף פאלולים שהוא אחד החופים היפים בגואה. העלות שלו יקרה יחסית להודו כיוון שמדובר בגואה ובשיא העונה. אני אוכל את רוב ארוחותי במסעדות והמחירים "מופקעים בטירוף" כיוון שמדובר באזור תיירותי. כל הפינוקים האלו מאפשרים לי להקדיש את מירב תשומת הלב לפיתוח אתר האספנות קולנקט מהמרפסת וכן לנסות ליצור קשרים עסקיים עם אנשים אקראיים שאני פוגש בדרך. סכום הכסף שאני מוציא על ההההכל פה, ספק אם היה מספיק לי לשכור אפילו מחסן קטן ורעוע בפתח-תקוה.

היתרון הגדול של מחייה בזול היא שיש הרבה פחות לחץ למשוך משכורת מהסטארטאפ. כאשר אתה מחשב את החיים שלך ברופי ואילו את הסטארטאפ בדולרים או שקלים, היעדר הלחץ מפנה מקום לפיתוח נטו. לרחשם של הגלים ובצילם של העצים יש מספיק מרחב נשימה להרגע ולהמשיך הלאה – לקדם.

סיבה 2: תתחברו לניתוק

אני אוהב את המשפחה והחברים שלי. כל כך אוהב אותם שלעיתים תכופות מידי הם נמצאים במקום גבוה יותר בסדר העדיפויות שלי מהסטארטאפ. סטארטאפ בתחילתו הוא כמו תינוק. התינוקות הרגילים מגיעים באופן טבעי וצריך רק לתת להם ולהצליח לשרוד את התהליך. פה אנחנו מדברים על תינוק עשה-זאת-בעצמך שאתה צריך להרכיב ידנית ואז איכשהו להקים לתחיה בסופו של דבר. סטארטאפ זקוק למירב תשומת הלב שלכם. המחלקה לפתרון בעיות במוח שלך צריכה להיות מוקדשת באופן בלעדי ככל הניתן למיזם. כשאתם קרובים פיזית אל הקרובים ללבכם כל ענייניהם היומיומיים נוגסים בהתקדמות המיזם. כשאתם רחוקים, שיחת סקייפ פעם בשבוע וכמה מיילים מספיקים.

Read more: newsGeek
QR: http://chart.googleapis.com/chart?chs=80x80&cht=qr&choe=UTF-8&chl=www.newsgeek.co.il/startup-in-india/

Posted via email from Jasper-net

0 comments: