This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

AppLocker – Application Locker–חלק ראשון

| Tuesday, April 26, 2011
שלום לכולם,

כאן דן ויזנפלד מצוות התמיכה של Microsoft.

לאלו מאתנו שאוהבים להישאר בשליטה מלאה, השיקה Microsoft את בקרת הורים (Parental Controls) שמאפשרת לנו לנטר ולבקר את הפעילויות שעושים משתמשים אחרים (לרוב הילדים) במחשב, ובין היתר לאפשר או לאסור הפעלת תוכנות ומשחקים.

עם זאת, למשתמשים בגרסאות Ultimate ו-Enterprise של מערכת ההפעלה Windows 7, מוצעת אפשרות נוספת, מתקדמת יותר, הנוגעת לעולם בקרת השימוש במחשב – כלי ה-AppLocker.

זהו חלקו הראשון של הפוסט בנושא AppLocker. מדובר בכלי חדש למניעת התקנה וטעינה של יישומים ותוכנות, המגיע מובנה במערכת ההפעלה. ב-AppLocker משתמשים לרוב מנהלי רשת, מאחר והוא מציע אפשרויות מתקדמות שאינן נדרשות למשתמש הביתי (שכאמור ייהנה ממנגנון בקרת ההורים או Live Family Safety).

"אז דן.., ספר מה חדש"

בשמחה. בעוד שבבקרת ההורים יכולנו לחסום את היכולת של תכנית מסוימת להיטען, נדרשנו בכל פעם להוסיף כללי חסימה חדשים בעת התקנת תכנית חדשה.

לדוגמא (וסביר מאוד להניח שתזדהו איתה):

הבן התקין את GTA 3 (Grand Theft Auto) במחשב המשפחתי. לאחר שבוע או שניים הבחנתם כי לא ניתן להפריד אותו מן המחשב. במסדר בושה שערכתם, גיליתם כי בזמנו החופשי – הבן גונב מכוניות (במשחק כמובן). אז הפעלתם את מנגנון בקרת ההורים, ומנעתם ממנו לאלתר כניסה נוספת למשחק.

אבל מה יקרה כאשר הוא יתקין גרסה אחרת של אותו המשחק (GTA 4 )? הכלל שיצרתם לגבי GTA 3 כבר לא יהיה תקף לגביו.

בדוגמאות בעלות אותו רעיון (אם כי בנסיבות אחרות - אני מקווה) נתקלים גם מנהלי רשת בחברות וארגונים גדולים.

הפתרון שמציע ה-AppLocker הוא פשוט: חסימת תכניות על פי מפתח (יצרן) המוצר. מה הכוונה? בדוגמתנו, לא רק שלא ניתן יהיה להפעיל את GTA 3, לא ניתן גם יהיה להפעיל שום גרסה של המשחק שיצאה או שתצא אי פעם (רק לשם הבהרה, מדובר במשחק מצוין ששימש אותי רק לצרכי הדגמה).

יותר מזה - ה-AppLocker מאפשר גם למנוע מלכתחילה את ההתקנה של אותן תכניות.

"אז איך עושים את זה?"

אסביר כיצד ניתן להגיע לממשק הניהול של AppLocker (כמובן שחייבים להיות ברמת הרשאות של מנהל המחשב), ומהן האפשרויות העומדות בפניכם:

1. לוחצים על Start (התחל) ולאחר מכן בוחרים ב-Control Panel (לוח בקרה).

1_thumb_0D003AC8.png

Posted via email from Jasper-net

0 comments: