This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

סטארטאפ 101: יש לי רעיון ואני הולך לגייס מיליון דולר מסקויה

| Monday, February 21, 2011
2506580629_6f207710fa_o-300x225.jpg

סדרת הפוסטים "סטארטאפ 101" מאגדת סיפורים ותובנות שונות שלנו כמו גם של יזמים, משקיעים ומובילי דעה בקהילת הסטארטאפים והיזמים בישראל. כל מה שיפורסם במסגרת סדרת הפוסטים "סטארטאפ 101" נכתב בצורה סובייקטיבית, מנקודת מבט אישית של הכותב ומהניסיון שהוא ו\או אנחנו צברנו. אתם יכולים להסכים עם הדברים ואתם בהחלט יכולים שלא (ואפילו נשמח לשמוע אתכם בתגובות).

גם לכם יש רעיון לסטארטאפ? חושבים שיש לכם את הדבר הגדול הבא? בואו להכיר יזמים חדשים ולייצר סטארטאפים בסוף שבוע באירוע Startup-Weekend שיערך השבוע, מיום רביעי ה-23 עד יום שישי, ה-25 בפברואר.

אחד מהנושאים שיזמים שאינם מכירים את תעשיית ההון-סיכון והסטארטאפים (ורוב ה-First Timers – יזמים בפעם הראשונה – בדרך כלל לא מגיעים מהתעשייה) הוא חוקי המשחק של העולם הזה. כל מטייל מנוסה יגיד לכם, שעל-מנת להפיק את המירב מהטיול, חשוב לעשות מחקר, ולבדוק את השטח שבו אתם הולכים לטייל. צריך להכיר את הנקודות תצפית הכי טובות, את האטרקציות המעניינות ביותר וכמובן גם היכן נמצאות הנקודות המסוכנות.

ההבדל המשמעותי בין לתכנן טיול לבין לתכנן את הסטארטאפ הבא שלכם יהיה בדרך כלל שטיול מסתיים אחרי כמה שעות, ימים, שבועות ואולי חודשים. הדרך של הסטארטאפ שלכם, בתקווה לפחות, תהיה ארוכה הרבה יותר.

אז אם כבר הבנתם שאתם הולכים לבלות חלק מאוד משמעותי מהזמן הקרוב שלכם בסטארטאפ הבא שלכם, כדאי שתלמדו קצת את העולם שאליו אתם נכנסים.

"יש לי רעיון ואני הולך לגייס מיליון דולר מסקויה"

אני מודה ומתוודה שגרסה קצת מעוותת של המשפט הזה יצאה לפני כמה שנים גם מהפה שלי, אך אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט הזה רק בחצי שנה האחרונה אז הייתי היום אדם עשיר. טוב נו, אז אולי לא עשיר אבל לפחות הייתי יכול לממן איזה ארוחה טובה בשניצליה כאן למטה.

אם הסטארטאפ שלכם נמצא בתחום התוכנה, רוב הסיכויים שבשלבים הראשונים של הסטארטאפ שלכם, אתם לא באמת זקוקים למימון כספי, לפחות לא משמעותי. את ההרצאה שמסבירה מדוע לא צריך מיליון דולר ו-5 מפתחים כדי לפתח אפליקצית אייפון נדחה לפעם אחרת (אבל אם אנחנו כבר בנושא, אמליץ לכם בחום לקרוא קצת על מתודלוגיית ה-Lean Startup, של אריק ראייס).

נניח שהגעתם למסקנה שאתם רוצים להתחיל לעבוד על הסטארטאפ החדש שלכם. כדי לשרוד את מספר החודשים הדרושים לכם כדי להגיע למצב שבו יש לכם משהו מוחשי ביד ואתם יכולים להתקדם לשלב הבא (עליו נדבר בהמשך) אתם זקוקים קודם כל לכמות מסוימת של זמן, שלא תמיד ניתנת להשגה בהתחשב בעובדה שאתם עובדים במשרה מלאה. אז נניח שהצלחתם לעשות את הצעד הפסיכולוגי הקשה ולהתפטר מהעבודה (או לפחות לחשוב מה אתם עושים אחרי שהתפטרתם), אתם עדיין זקוקים ל-X אלפי או עשרות אלפי שקלים, בעיקר לצורך המחייה השוטפת שלכם בחודשים הקרובים. מה עושים עכשיו?

Read more: NewsGeek

Posted via email from Jasper-net

0 comments: