This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

תמונה אחת שווה אלף מילים: כיצד מנהלי מוצר יכולים לשתף את חזונם באמצעות Storyboarding של Visual Studio 2012

| Sunday, June 17, 2012
Inline image 1

התסריט הבא בהחלט לא דמיוני: מנהל המוצר הגדיר ביחד עם הלקוח את הדרישות, הצוות סיכם את ההבנות במסמך מפורט, וכעבור חצי שנה של עיצוב ופיתוח ,מוצגת ללקוח גרסה ראשונית של המוצר. "אבל לא כך התכוונתי שכך זה יראה" הלקוח מתעצבן וארשת של אכזבה עוטה את פניו.

ה- UI הוא שער הכניסה של המוצר שלנו, ולכן חשוב לשתף את הלקוח או השותפים שלנו בחזות שלו מוקדם כלל האפשר על מנת להקטין את האפשרות להפתעות הנובעות מהסובייקטיביות של הבנת הדרישות. אבל כיצד ניתן להציג את ה-UI עוד לפני שלב התכנון המוצר? ובכן, כלי ה-Storyboarding הכלול ב- 2012 Visutal Studio מאפשר בדיוק את זה.

יכולות ה- ALM של TFS מרחיבות את מעגל המשתתפים בתהליך הפיתוח ומאפשרים שיתוף פעולה בין הצוותים השונים על גבי פלטפורמה אחת אחודה. אם ב-Team System 2005 דיברנו על פלטפורמה אשר מיועדת בעיקר למפתחים, הרי שבגירסת 2008 הורחב המעגל למשתמשים מחוץ לצוותי הפיתוח עם ה-Team System Web Access , ובגירסת TFS 2010 הורחב המעגל לצוותי הבדיקות באמצעות ה-Test Manager. ב- VS 2012 שוב מרחיבים את המעגל וכוללים את מנהלי המוצר והמעצבים ונותנים להם כלי ייעודי בו יכלו לשתף את צוותי הפיתוח בחזונם.

כלי ה-Storyboarding הינו למעשה תוסף ל- PowerPoint, המאפשר ליצור אב-טיפוס של ה-UI תוך שימוש באלמנטים וקונטרולים של מערכת ההפעלה (גם PC וגם Mobile), אשר זמינים כחלק מגלריה עשירה של אלמנטים. כך באמצעות גרירה פשוטה של אלמנטים (בדומה לפעולה שנעשית ב-Visio) ניתן להגדיר את הממשק בצורה ברורה וחזותית. למעשה, עצם הבחירה בעבודה עם PowerPoint מאפשרת יתרונות רבים כמו זמינות, פשטות, וכמובן שיתוף בכלי ותיק ומוכר שמאפשר למשתמש היצירתי לחלוק את חזונו עם שותפיו.

התוצר הסופי משולב כחלק מתהליך הפיתוח (מקושר ל- User Story work item) ונותן רקע והקשר למשימות השונות. למשל, משימה לפיתוח קונטרול מסויים מקושרת לקובץ ppt של המסך הרלוונטי. המתכנת או המעצב מקבל תיאור מילולי של הדרישה בצירוף מקבץ תמונות שכותב הדרישה צירף וביתר קלות לממש אותה. וזאת ללא צורך ביכולת טכנית של כותב הדרישה. כמו כן, במהלך הפיתוח ניתן להשוות בין מה שפותח בפועל למה שתוכנן.

 

Storyboarding בתוך PowerPoint
כאמור ה-Storyboarding משולב כתוסף ל- PowerPoint. הוא מופיע בתפריט העליון כתפריט Storyboarding ותחתיו ribbon עם שלל אפשרויות.

QR: Inline image 2

Posted via email from Jasper-net

0 comments: