This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

האקר ישראלי: חשפתי 100,000 חשבונות פייסבוק ממדינות ערב

| Sunday, January 22, 2012
המאבק הקיברנטי בין האקרים פרו-סעודים לבין פרו-ישראליים זוכה לסיבוב נוסף, אשר במסגרתו נחשפו על ידי הישראלים פרטיהם של 100 אלף חשבונות מייל ופייסבוק של משתמשים ממדינות ערב.
לא יודעים שובע

הסיבוב הנוכחי הוא המשך ישיר לפרשה המעסיקה את עולם אבטחת המידע הישראלי והעולמי  מאז תחילת ינואר, בה נפרצו מטרות ישראליות ונחשף מידע אודות אזרחים ישראליים על ידי האקרים הטוענים שהם ממדינות ערב..

במסגרת הפרשה נחשפו פרטיהם של אזרחים רבים, החל מכרטיסי אשראי, דרך מידע מאתרים של מוסדות אקדמיים, אתרי הכרויות, אתרים מסחריים, ועוד. חלק מאותם אתרים החזיקו במידע של אזרחים, הכולל את שמם המלא, מספר תעודת הזהות, תאריך לידה, מספרי טלפון בבית והסלולרי, ועוד. מידע זה, כאשר הוא מאוחסן בצורה לא מוצפנת, הופך לנכס משמעותי עבור הפרצנים ברגע שהם מצליחים להשיג את הקובץ, או הקבצים המכילים את המידע.
הגנרל מכריז על סוף המאבק

במסגרת הסיבוב הנוכחי, טוען האקר ישראלי כי הוא חשף את פרטיהם של כ-100 אלף משתמשי פייסבוק ממדינות ערב ופרטי הדואר האלקטרוני שלהם. הקובץ שפורסם מחולק לארבעה חלקים, ובהם ניתן לראות כתובות מייל ואת הסיסמא המשויכת אליה. בפועל, כאשר עוברים על הרשימה ניתן לראות בקלות שחלק מהפרטים אינם נכונים או רלוונטיים, כגון כתובות מייל שאינן חוקיות.

גורמים בחו"ל שניסו את שילובי כתובות המייל והסיסמא הצליחו להיכנס לחלק מחשבונות הפייסבוק, לפי דיווחם. אך האם בכך באה לסיומה הפרשה הזאת? מבחינת מי שפרסם את החומרים הללו, התשובה היא חיובית, והוא קורא לשני הצדדים להכריז על סיום המלחמה הקיברנטית שהתפתחה,אך כמובן נצטרך להתמתין ולראות האם ינקטו פעולות נוספות.

עבור פייסבוק עצמה מדובר באתגר אבטחתי, שכן צוותי אבטחת המידע של החברה צריכים להיות מודעים למידע שפורסם, וכאקט מניעתי לשלוח הודעה לכל המשתמשים שפרטיהם האמיתיים אכן נחשפו הודעת החלפת סיסמא וקריאה לעדכן סיסמא חדשה במערכת..


Read more: newsGeek
QR: http://chart.googleapis.com/chart?chs=80x80&cht=qr&choe=UTF-8&chl=http://www.newsgeek.co.il/facebook-100000-accounts-exposed/

Posted via email from Jasper-net

0 comments: