This is a mirror of official site: http://jasper-net.blogspot.com/

כלי הפיתוח שאתם פשוט חייבים

| Thursday, March 31, 2011
רגע לפני שאנחנו יוצאים לקרב המכריע רצוי מאוד לוודא שכולם עשו את ההכנות הרצויות, כדי שלא נגלה באמצע הדרך שהמימיות ריקות. גם בעולם פיתוח התוכנה צריך לבצע את ההכנות הללו. אמנם מדי פעם תמצאו חבורה מצומצמת של יוצאי ממר"ם או 8200 שמצליחים לעשות קפיצה קוואנטית ולשנות את התעשייה, אבל גם הם בד"כ הגיעו עם הרגלים ותשתיות מוכנות מהבית.

אז מה צריך להכין?
  • Source Control: המקום שבו ישמר הנכס החשוב ביותר שלכם אחרי האנשים. הכלים המובילים היום הם TFS בעולם המיקרוסופט, SVN בעולם שאינו מיקרוסופט (וגם לא מעט מפתחי .Net נהנים פחות או יותר להשתמש בו) ו - Git הכוכב העולה החדש המגיע מעולם הפיתוח המבוזר של הקוד הפתוח. כמובן שיש כלים נוספים בינהם כלי Rational.

  • כלי ניהול משימות: המקום שבו תרשמו את המשימות שלכם. הכלי הבסיסי ביותר שכולכם תחזרו אליו (או תתחילו איתו) כששום דבר לא יעבוד: הלוח המחיק או ה - White Board. מלבדו ישנם כלים רבים המתחלקים לשלושה סוגים:
  1. כלים הכוללים תמיכה בניהול תהליך ניפוי הבאגים (Bugzilla ו - Trac).
  2. כלים עם אוריאנטציה של ניהול משימות כדוגמת BaseCampHQ (מוגש בהמלצה חמה).
  3. כלים שמשתלבים בסביבת הפיתוח כדוגמת ה - TFS של מיקרוסופט וה - Rational של IBM.

  • סביבת הפיתוח: לכל שפה ולכל מפתח יש סביבת העבודה המועדפת עליו, ולכן אני אמנע מלהמליץ לכם במה לבחור. עם זאת ישנם תוספים רבים שמאוד מומלצים כדי לשפר את איכות הקוד ומהירות הכתיבה שלו. לדוגמה למפתחי .Net השימוש ב -  Resharper הוא הכרח ותצטרכו לפתוח את הכיס בשבילו.

  • Unit Tests: כתבתם קוד? רצוי מאוד שתהיה לכם סביבה מסודרת לכתיבת בדיקות יחידה (וגם בדיקות נרחבות יותר במקרה הצורך). מימוש טוב של בדיקות אלו יאפשר לכם לבצע אוטומציה מלאה לקוד ולזהות שבירה שלו (ולחסוך הרבה שעות שינה וכאבי לב). הסביבה הנפוצה ביותר בתחום היא משפחת ה - XUnit הכוללת את JUnit ל - Java, ה - NUnit לעולם ה - .Net ו - SimpleTest לעולם ה - PHP. ההמלצה שלי: אל תחפשו בכלל פתרון אחר למשפחה הזאת. טיפ למתקדמים: תוכלו לשלב פתרונות Mock המסמלצים מוצרים חיצוניים כמו בסיסי נתונים על מנת לבודד את בדיקות היחידה שלכם. אחת החברות המובילות בשוק זה היא TypeMock הישראלית.

  • Code Review Procedures: רגע לפני שאתם מכניסים את הקוד לתוך כלי ניהול התצורה שבחרתם, מומלץ מאוד שכל שורת קוד ששונתה תעבור לפחות עין בוחנת נוספת. איך עושים את זה? ראו את הפוסט אז מה היה לנו?

  • Continuous Integration: או בקיצור CI: אחרי שכתבתם קוד מסודר, הטמעתם מערכת ניהול תצורה ויש לכם אפילו 100% כיסוי עם בדיקות אוטומטיות, למה לא לדאוג שהגרסה האחרונה שנמצאת במערכת בקרת התצורה תקינה ואין בה באגים? למה לחכות עד לסיום הגרסה ובדיקות האינטגרציה? בחירה בכלי מתאים כדוגמת TeamCity, FinalBuilder או Jenkins (לשעבר Hudson) יעשו את העבודה. הכלים הללו יודעים לזהות ביצוע Commit במערכת ה - Source Control שלכם, למשוך את הקוד, לבצע Build ואפילו להריץ את כל (או חלק מ)בדיקות האוטומציה שלכם. המתקדמים ביניכם יוכלו לשלב גם Build לילי עם בדיקות מסיביות יותר כדוגמת בדיקות עומסים. רוצים להוציא מהם עוד? הכלים הללו גם יודעים לאתחל את בסיס הנתונים ואפילו לממש את השלב הבא: Continuous Deployment שיביא את הקוד שלכם ממש אל המשתמשים.

  • Continuous Deployment: או בקיצור CD: מימשתם את התהליך שבודק את הקוד? נותנים שירות ללקוחות שלכם (לדוגמה מערכת SaaS)? פתרונות ה - CD לוקחים אתכם צעד אחד קדימה, ומתקינים את הקוד בשידור חי אצל המשתמשים שלכם. עם קצת מיומנות ובטחון תגיעו לעד עשרות התקנות בייצור ביום! הכלים שישמשו אתכם למהלך הם Selenium, BuildBot, Atlassian Bamboo, Chef ו - Puppet.

  • Logging/Tracing/Analytics: מעלים את הקוד לייצור? רוצים לדעת מה הולך שמה? רוצים לראות איזה Exceptions עפו? במה משתמשים באמת משתמשים ובמה לא? מבחר כלים ואמצעים יעמדו לרשותכם:

Posted via email from Jasper-net

0 comments: